uskumru kızartma


Uskumru kızartma, tercihe göre; fırında veya tavada yapılır. Fırında uskumru kızartması tarifime, burayı tıklayarak göz atabilirsiniz. Fırında uskumru kızartmasını pazarlarda satılan donmuş uskumru kullanarak yaptım. Bu tarifim ise, taze yerli uskumruyu az yağ ile tavada nasıl kızarttığımla ilgilidir. Uskumru tavada olsun, fırında olsun kızartması yapılırken; balık bütün olarak, ya da parça veya fileyo olarak kızartılır. Uskumrunun nasıl kızatılacağı ile ilgili seçim zevkinize kalmış, nasıl isterseniz uskumruyu öyle kızartabilirsiniz. Bütün balık çeşitlerinin kızartmasını yaparken dikkat edilecek nokta, balığı düşük ısıda veya yüksek ısıda kızartmamaktır. En ideal balık kızartma ısısı orta ateştir.

Uskumru kızartmasını nasıl yaptım? Önce uskumrunun başını, kuyruğunu kestim ve attım. Ardından karnını yardım ve içini boşalttım. Peşinden bol su ile iyice yıkadım ve süzdüm. Yıkadığım uskumruları tek tek kesme tahtası üzerine yatırdım ve yanlarına çizikler attım. Sonra, elime aldığım bıçakla kuyruk tarafından bıçakla iskeletini takip ederek balığı uzunlamasına ikiye böldüm. Böldüğüm parçaları tekrar ikiye böldum ve tuzladım. Tavanın tabanını örtecek miktarda ayçiçeği yağı koydum ve orta ateşte ısıttım. Isınan yağın içine balık parçalarını una bulayarak yatırdım. Ardından kızarmış parçaları maşa yardımıyle çevirdim ve diğer yüzünü kızarttım. Uskumru parçalarının her iki yüzeyini kızartma işlemi 5-6 dakikayı geçmez. Afiyet olsun. 

Bu blogdaki popüler yayınlar

donmuş balık çözdürme

tavada çupra 8 dakikada nasıl yapılır

orkinos balığı nasıl pişirilir

midye kavurması